marți, 25 ianuarie 2011

Kokoras Krassatos me Xilopites (Coq au Vin in stil grecesc cu paste chilopites)

Deoarece mi-a cazut in mana un cocosel de toata splendoarea saptamana trecuta , m-am tot gandit cum sa-l prepar intr-un stil grecesc , asa ca am dat buzna pe internet si am cautat diverse retete. iar cea care mi-a placut cel mai mult este cea din Creta pe care am si facut-o si v-o destanui si voua.


Ingrediente:

Un cocosel (ar fi bine unul tanar) bine spalat si curatat atat pe afara cat si pe interiorr ( al meu a avut cam 2 kg.) , 1 pahar de vin rosu sec, 1/2 pahar de Tsipuro, 4 linguri de ulei de masline extravirgin, 500 ml apa,,2 frunze de dafin,1/2 kg rosii la care am scos pielitele,1 lingura pasta de tomate,2 cepe taiate marunt, 4-5 catei de usturoi tocati marunt,sare si piper dupa gust, 1 batonas de scortisoara ,1/2 kg paste Xilopites ( chiar aveam in camara deoarece mi-adusesem asta vara din Grecia mai multe provizii printre care si pastele) , niste paste facute din semolina, oua si apa, dar se pot inlocui foarte bine cu paste Pappardelli (de la Barilla) sau paste late de-ale noastre, in reteta originala se adauga la sfarsit branza Myzithra rasa (o specialitate din Creta) dar deoarece nu am avut am folosit urda faramitata si putin cas de oaie ras.


Mod de preparare:


Spalam bine si taiem in bucati mici cocosul. Il perpelim bine pe toate partile intr-o tigaie cu ulei de masline incins bine dupa care il dam la o parte. Intr-o alta tigaie cu ulei incins sotam un pic usturoiul maruntit dupa care adaugam ceapa si o tinem pana devine albicioasa (nu prea mult sa nu se arda) se pun apoi peste bucatile de cocos se adauga vinul si Tsipuro, asteptand cateva minute pana se evapora alcoolul dupa care putem pune toate condimentele,rosiile taiate cubulete si pasta de tomate. Acoperim vasul cu un capac si lasam la foc domol sa fiarba pana cand cocosul este gatit (dar timpul este in fuctie de cat de tanar/batran este) completand daca mai este nevoie sosul cu vin diluat cu apa.Intre timp incalzim bine cuptorul. Cand s-a fiert carnea luam de pe foc scoatem scortisoara si frunzele de dafin adaugam pastele semi - fierte al dente in prealabil si dam la cuptor tinand pana cand pastele absorb sosul (amestecam in acest timp de cateva ori sa treaca toate pastele prin sos). Cand s-au facut pastele am scos din cuptor am presarat pe deasupra urda faramitata si casul ras si am dat iarasi la cuptor pentru cateva minute cat su-a topit acestea.S-a servit preparatul cat a fost cald . Alaturi am avut un vin rosu grecesc chiar din Creta luat ditr-un Hipermarket de pe la noi.

Kali epithia! – Succes!

2 comentarii:

  1. Reteta suna tare bine.Mi-o pastrez.o intrebare.cu ce se poate inlocui acest Tsipuro? multumesc anticipat.Imi plac foarte tare retetele postate de d-voastra.mi-am salvat cateva.succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ori ce rachiu puteti folosi. Ar merge si o tuica dar ceva fara miros prea tare

    RăspundețiȘtergere

Pentru siguranta postarilor proprietarul blogului isi rezerva dreptul de a modera comentariile dvs.Din start vor fi sterse comentariile Anonime.Va multumim pentru intelegere