duminică, 5 ianuarie 2014

Friptura de gasca la cuptor a la Papagheorghiu

Ingrediente:

O gasca intreaga curatata, spalata si parlita bine. 1/2 lingura de boabe de coriandru +  la fel boabe de mustar si seminte de chimen, 1 lingura de boia de ardei dulce, o bucata de ghimbir proaspat ras, zeama de la 4 mandarine si 3 portocale, sare de mare neiodata, boabe de piper  (eu am folosit un amestec de piper negru, rosu si verde), ceva  rozmarin, patrunjel si marar, ulei de masline cat este necesar, 1 mana de frunze de salvie, 2-3 mere, un pahar mare de vin.

Mod de preparare:



Boabele de mustar impreuna cu cele de coriandru,piper si semintele de chimen  le-am prajit 2-3 minute intr-o tigaie ca sa se deschida aromele dupa care le-am pisat bine intr-un mojar. Am adaugat boiaua si sarea si le-am amestecat bine. Cu toata aceasta cantitate de pulbere am condimentat gasca bine pe toate partile. Dupa aceasta am invelit-o intr-o folie de plastic alimentar si am dat-o la rece peste noapte. A doua zi inainte de a ma apuca sa o prepar mai departe, am lasat-o la temperatura camerei cam o ora fara folie pe ea. Am amestecat  ghimbirul ras cu zeama de la 3 mandarine si o portocala si am  freacat gasca pe interior, dupa care am bagat merele. Am invelit varfurile picioarelor cu staniol si am asezat-o intr-o tava  pe un pat de varza acra taiata marunt amestecata cu ceapa maruntita, morcovi si ceva verdeata (rozmarin,marar,patrunjel), peste care am rasturnat vinul cu ceva apa. Am invelit-o in foi mari de varza murata dupa care am acoperit tava cu staniol. Am dat-o apoi la cuptorul  din curte (cel cu lemne) incins in prealabil . Dupa circa  2 1/2 ore (timp in care m-am mai uitat la ea si am mai incins focul si  am uns-o cu o pensula cu grasimea care se scurge in tava din tim in timp), am dat la o parte invelisul de staniol si frunzele de varza si am uns gasca peste tot cu unt clarificat dupa care am stropit-o cu restul de zeama de portocale si mandarine amestecat cu ceva grasime si frunzele de salvie maruntite bine si am dat-o inapoi la cuptor. Focul l-am lasat mai molisor.  De servit puteti face orice garnitura doriti. Eu am servit cu  piure de cartofi si muraturi din productia proprie.Daca vreti sa mai mancati si a doua zi in momentul servirii incalziti carnea bine in cuptor.

Spor la treaba si pofta buna!

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Pentru siguranta postarilor proprietarul blogului isi rezerva dreptul de a modera comentariile dvs.Din start vor fi sterse comentariile Anonime.Va multumim pentru intelegere